Wednesday, August 10, 2011

Minute (August 10, 2011)

Top O’ The Rock
Toastmasters Club 2155
Region 8, District 84, Division A, Area 10
August 10, 2011
Location: Midtown Centre Business Park, Building 2200
Community Room #151
4040 Woodcock Drive, Jacksonville, FL

Members Present:
President – Sue Stack, ACB, CL (Toastmaster, Vote Counter)
VP Membership – Jose Lepervanche, DTM (Topics Master)
Secretary – Steve Nguyen, CC, CL (Timekeeper Master Evaluator)
VP Public Relations – William Clifford
Flor Lepervanche, CC (Grammarian)
Jimmy Gardner

Guests:
Eduardo Santamaria
Carmen Polanco
Ryan Cole

Speakers:
No speeches today so we had extended table topics.

Table Topics:
Table topics led by Jose. Everyone was asked to share their own personal experience concerning public speaking.
William spoke for 0:34 min.
Steve spoke for 1:27 min.
Jimmy spoke for 1:21 min.
Eduardo spoke for 1:33 min.
Jose spoke for 2:11 min.
Ryan spoke for 0:56 min.
Flor spoke for 1:36 min.
Carmen spoke for 1:56 min.
Sue spoke for 3:10 min.

Table Topics extended:
William spoke about what motivates him in life. Time was 0:41 min.
Steve spoke about National “Be Positive and Happy Day”. Time was 1:04 min.
Jimmy spoke about how to trust people. Time was 0:53 min.

Master Evaluator Steve gave a general evaluation of the meeting.

Word of the day – Laconic – Brief or tersed in speech.

Best table topics speaker was Carmen.

Club Business:

Jimmy officially inducted as member of Top O the Rock.

No comments:

Post a Comment